قیمت طلا و ارز بصورت انلاین

کجا سکه بفروشیم،نحوه خرید و فروش سکه،قیمت سکه،قیمت نیم سکه غیر بانکی

قیمت طلا و ارز بصورت انلاین

کجا سکه بفروشیم،نحوه خرید و فروش سکه،قیمت سکه،قیمت نیم سکه غیر بانکی

طرح کرامت دوره ابتدایی

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۱۴ ب.ظ

طرح کرامت دوره ابتدایی

با توجه به آنچه گفته شد دریافتیم که معلم علاوه بر آموزش ، شخصیت و رفتار دانش آموزان را شکل می دهد .بنابراین قبل از هر چیز می بایست در ارتقای سطح سلامت روان و بالابردن ارزشهای اخلاقی در خود کوشا باشد.


خبرنامه دانشجویان ایران: دانش آموزان پس از ورد به مدرسه و آشنایی با محیط جدید آموزشی و تربیتی می توانند به خوبی از پیرامون و اطرافیان خود تاثیر مثبت یا منفی بگیرند.معلمان نیز از دو روش می توانند بر روی دانش آموزان تاثیر گذار باشند: از لحاظ رفتار و کردار و همچنین آموزش نکات اخلاقی.اینجاست که مفهوم طرح کرامت دوره ابتدایی و کاربرد آن در تربیت اخلاقی دانش آموزان دیده می شود. اینجاست که معلم می تواند در دانش آموزان نفوذ معنوی داشته باشد و کلیه اعمال و رفتارش توسط دانش آموزان مورد دقت و باز بینی قرار می گیرد.در واقع دانش آموزان معلم را به عنوان یک الگوی برتر می شناسند و او را سرمشق اخلاق و رفتار خویش قرار می دهند. زیرا او را جزء والاترین شخصیت ها می دانند و سعی بر این داند که ارزشهای والا و کمالات او را در خود نهادینه سازند.آنچه در اینجا قابل تامل است اینکه دانش آموزان حتی ضد ارزش های معلم خود را ارزش می بینند و ممکن است در صورت الگوی نامناسب بودن معلم ،دانش آموزان دچار تعارض و دوگانگی گردند و بین آنچه در منزل و در کنار والدین فراگرفته اند و چیزی که در محیط کلاس می بینند ،تفاوت های قابل ملاحظه ای بیابند.و دچار سرگردانی و تعارض گردند.

مفهوم طرح کرامت دوره ابتدایی
با توجه به آنچه گفته شد دریافتیم که معلم علاوه بر آموزش ، شخصیت و رفتار دانش آموزان را شکل می دهد .بنابراین قبل از هر چیز می بایست در ارتقای سطح سلامت روان و بالابردن ارزشهای اخلاقی در خود کوشا باشد.چرا که اگر معلم دارای شجاعت،اعتماد به نفس ،عزت نفس ،ایمان به خدا ، توکل و غیره باشد این صفات را منتقل می کند. چنانچه دانش آموز در جریان تربیت خویش نقش و شرکت فعال داشته و با مسائل سر و کار یابد و آنها را لمس نماید نتایج بسیار قابل توجهی حاصل می آید ؛ مثلا اگر رفتار دانش آموز در موقعیت های مختلف بررسی شده و خودش نیز از رفتارش ارزیابی نموده و مشکلات اخلاقی خود را برطرف نماید ،می تواند تاثیرات بسیار زیاد و قابل توجهی را در رفتار و کردار خود ببیند.و به اصلاح رفتار خود بپردازد.

آموزش نکات اخلاقی در طرح کرامت دوره ابتدایی 
معلم در نمونه طرح کرامت دوره ابتدایی می تواند با مطرح نمودن و عمل به موارد زیر اخلاقیات را در دانش آموزان پرورش دهد.

1.    بررسی و پرسش و پاسخ پیرامون موارد اخلاقی در میان دانش آموزان

2.    ترغیب نمودن دانش آموزان به مطالعه کتب اخلاقی و دینی

3.    آموزش نکات اخلاقی به دانش آموزان بوسیله بازی و نمایش

4.    استفاده نمودن از فیلم و کلیپ در پرورش و آموزش نکات اخلاقی

5.    استفاده از کاربرگ ها و دفتر طرح کرامت دوره ابتدایی برای یادداشت برداری

این روش ها، اثرات بسیار زیادی در آموزش اخلاق و تربیت اخلاقی دارند زیرا باعث می شوند دانش آموز با علاقه مند شدن به طرح کرامت دوره ابتدایی انگیزه بالایی پیدا کند.

به دلیل نبود طرح هایی همچون طرح کرامت ابتدایی در سالهای گذشته می توان مشکلات اخلاقی و  پرورشی دانش آموزان  را در آن زمان  انواع نابسامانی های روحی روانی دانست. امروزه با توجه به فراگیر شدن بحث پرورش اخلاقیات در مدارس و وجود طرح هایی همچون طرح کرامت دوره ابتدایی معلمان موظف اند بخشی از نیازهای این دانش آموزان را پاسخ گویند. چرا که در غیر اینصورت بی تردید دانش آموزان به دلیل درگیری های ذهنی شان آنچه را که آموزش داده می شود فرا نمی گیرند.

امروزه خوشبختانه می توان در صورت نیاز از گروه های آموزی و فضای مجازی نیز در راستای این طرح کمک گرفت.یکی از بهترین نمونه ها سایت بانک فایل پژوهشی معلمان است. دانش آموزان و معلمان محترم می توانند برای دانلود طرح کرامت ابتدایی به سایت بانک فایل پژوهشی معلمان به آدرس moallemblog.com مراجعه نموده و از صدها نمونه طرح کرامت دوره ابتدایی را که برای مشاهده قرار گرفته است،استفاده نمایند.

منبع: بانک فایل پژوهشی معلمان

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۶/۱۳
postef postef

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی